Strategisk innovationspris til MASCOT
MASCOT får pris for sin evne til at gennemføre innovative og konkurrencedygtige strategier effektivt
Den danske producent af arbejdstøj, MASCOT, har foran ca. 700 andre af Europas producenter af arbejdstøj netop modtaget ”Competitive Strategy Innovation and Leadership”-prisen
Det er Frost & Sullivan, der har stået for udnævnelsen af MASCOT. Frost & Sullivan er en international analysevirksomhed med næsten 50 års erfaring og med 31 kontorer på seks kontinenter.
Ifølge Frost & Sullivan er MASCOT udvalgt for virksomhedens evne til at gennemføre innovative og konkurrencedygtige strategier effektivt. Frost & Sullivan skriver i rapporten: »MASCOT er en hurtigt voksende konkurrent på det europæiske arbejdstøjsmarked, og virksomheden har ambitioner om at blive paneuropæisk markedsleder. Virksomheden bestræber sig på at differentiere sig i markedet, og for at sikre fortsat udvikling anvendes blue ocean-strategier med høj fokus på at forbedre kundeservice og kundeoplevelse.«
MASCOTs adm. direktør, Michael Grosbøl, fremhæver, at det ikke er ofte, at der er opmærksomhed på værdien af serviceløsningerne uden om kerneproduktet.
”Derfor er jeg ekstra glad for og stolt over, at det er dette område, vi ser belønnet med ”Competitive Strategy Innovation and Leadership”-prisen«.
Særligt når vi tidligere er blevet belønnet for vores produkters kvalitet«. Her refererer han til, at Mascot tidligere har modtaget Frost & Sullivans pris for ”Product Quality Leadership”, siger han og tilføjer kækt:
”Vi er gået fra kun at være europamester i arbejdstøj til nu at blive europamester i hele arbejdstøjsløsninger”.