- »Det kan ikke længere betale sig at producere i Kina«. Overskrifter af den art har præget de danske aviser i længere tid. Overskrifterne er forkerte. Kina og hele det asiatiske område er fortsat hot, når man vel at mærke tænker sig grundigt om og kender markedet.
Sådan skriver Henning Weisz - administrerende direktør og partner hos Group Mpasia A/S - i et debatoplæg sendt til Building Supply’s redaktion.
Han hævder, at der fortsat kan hentes besparelser på op mod 60 % på produktion i Kina. Vejen til succes går gennem fleksibilitet, mobilitet og markedsindsigt.
Dermed peger Henning Weisz indirekte på, at en del af de negative skriverier udspringer af, at en række virksomheder ikke har gjort deres hjemmearbejde godt nok inden etableringen i ”Riget i Midten”.
- Kina er stadig meget hot, og mulighederne for positiv optimering af bundlinje, produkter og kapaciteter ligger lige dér - for fødderne af os alle, slutter Henning Weisz.