23948sdkhjf

Dansk emhættespecialist vil fortsætte væksten

Ny ejerkreds klar med 2020-strategi.

Det går godt hos den danske hvidevarespecialist Eico med hovedsæde i Brønderslev.

Virksomheden er vokset med mere end 60 procent siden 2011, og den udvikling har en ny ejerkreds med adm. direktør Michael Jacobsen i spidsen tænkt sig at fortsætte.

Ledelsen i Eico arbejder i øjeblikket på en ny 2020-strategi, der tilsiger mindst 10 procent vækst om året i de kommende år.

- Vi står med en virksomhed, der har et kæmpestort potentiale, siger Michael Jacobsen.

Han forventer, at Eico kommer til at ansætte flere medarbejdere inden for de kommende 3-6 måneder – både til Danmark og Skandinavien.

Globale hvidevarebrands og egne produkter

Eico er på én gang både distributør for nogle af verdens førende hvidevarebrands og producent af egne varer.

Brønderslev-virksomheden har eneretten til import og distribution af mærker som italienske Elica og Faber og får samtidig produceret hvidevarer i eget navn hos producenter i en række europæiske lande.

Langt de fleste af Eicos produkter er ’made in Italy’, og det skyldes ifølge Michael Jacobsen, at der er mange fællestræk mellem dansk og italiensk design:

- Italienerne har om nogen forståelse for de skandinaviske forbrugeres præferencer for lige linjer og stilrent design, og derfor har vi et særligt godt samarbejde med de italienske producenter, forklarer han.

Mere en ’videnvare’ end en hvidevare

Eico har ofte selv indflydelse på design og udformning og har haft stor succes med flere af sine emhætteserier.

Eico ser faktisk mere en emhætte som en ’videnvare’ end en hvidevare, og det er der flere årsager til:

- Det kan lyde lidt nørdet, men vi synes ikke, det er nok, at en emhætteløsning er moderne og ser flot ud. Den skal også fungere optimalt. Det handler selvfølgelig om faktorer som design, støjniveau og sugestyrke, men det handler faktisk også om, hvordan du bruger den. Det er eksempelvis de færreste, der ved, at en emhætte bør tændes flere minutter før maden sættes over kogepladen. Herved skabes en naturlig luftstrøm mod udsugningen, og man får bedre udbytte af sin emhætte. Det er et lille simpelt råd, som giver en stor effekt, siger Michael Jacobsen.

Service, nærvær og agilitet

Michael Jacobsen har tidligere været salgsdirektør og medlem af direktionen i Keflico i Støvring samt været salgschef hos Rikki Tikki Company i Hadsund.

Fælles for virksomhederne har ifølge Michael Jacobsen været en meget høj grad af service, nærvær og agilitet:

- Det er vigtigt at være fleksibel og at have viljen til at gå en ekstra mil for kunderne. Det er nogle vigtige egenskaber, som i stor grad efterspørges ikke mindst inden for detailhandlen, siger han.

Læs mere om: Eico
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125