23948sdkhjf

Fransk forbindelse skaber optimisme hos Fletco

Den midtjyske tæppeproducent lancerer nu et nyt produktkoncept i samarbejde med designeren Philippe Stark. Det nye koncept skal give Fletco et løft på kontraktmarkedet.
Når Fletco i midten af januar tager på messe i Hannover har Ikast-virksomheden en spritny tæppeflise-kollektion med sig i bagagen.

Kollektionen, der består af 92 forskellige designs, er det håndgribelige resultat af to års samarbejde med den internationalt anerkendte designer; Philippe Starck.

Benny Nielsen – én af tre direktører hos Fletco – fortæller, at kollektionen er udviklet med henblik på salg til kontraktmarkedet, og han har store forventninger til de nye tæppefliser, som Fletco er klar til at levere primo 2010:

- Vi oplever, at kunderne efterspørger individuelle løsninger, der er 100 % tilpasset det enkelte hotel, domicil eller restaurant. Det kan vi nu tilbyde kunderne, siger han til Herning Folkeblad.

Forud er gået en lang proces med at få samarbejdsaftalen i hus, og Benny Nielsen tvivlede længe på, om det overhovedet ville lykkes at få Philippe Starck med på idéen:

- Jeg har altid sagt, at man skal sigte efter månen, så er der en chance for, at du lander på en stjerne, og det må man sige, at det er lykkedes. Det tog et år, før jeg fik kontakt til Philippe Starck. Jeg tvivlede på, at der ville komme hul igennem, men en dag ringede hans sekretær og bad os komme til Frankrig, fortæller direktøren.

Kilde: Herning Folkeblad

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078