23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Niras og Rambøll skal projektere Femern-jernbane

Niras og Rambøll Danmark skal fungere som hovedrådgivere for Trafikstyrelsen i projektet vedrørende jernbaneanlæggene på land i tilknytning til Femern Bælt-forbrindelsen.








Underrådgivere på Nord- og Syd-kontrakterne













Rådgivningskontrakten i grove træk













Trafikstyrelsen har indgået kontrakter om den tekniske rådgivning til de danske jernbanelandanlæg i tilknytning til den faste Femern Bælt forbindelse. Det bliver Rambøll og Niras, der skal fungere som hovedrådgivere. Virksomhederne har fået henholdsvis Nord-kontrakten, der dækker strækningen Ringsted-Storstrømsbroen, og Syd-kontrakten, der dækker strækningen Orehoved–Holeby. Underrådgivere i Nord-kontrakten er Dissing & Weitling Arkitektfirma, Schønherr Landskab, Landinspektørfirmaet LE 34 og Orbicon. Underrådgivere i Syd-kontrakten er PLH Arkitekter, Hasløv & Kjærsgård Arkitektfirma, ÅF Infrastruktur og Landmålergården. Rådgivningsopgaven omhandler primært elektrificering på den 120 km lange strækning fra Ringsted til Holeby og udbygning med et ekstra spor Vordingborg-Holeby med undtagelse af Storstrømsbroen. Hele strækningen skal desuden moderniseres til kørsel med 160 km/t. Overkørslen i Eskilstrup skal nedlægges, og der skal etableres et erstatningsanlæg. Desuden skal konsekvenserne ved kørsel med 200 km/t samt aspekterne ved kørsel over 200 km/t undersøges. Der forventes offentlig høring om projektet i begyndelsen af 2011 og en politisk stillingtagen i 2012.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125