Stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller er en af højdespringerne i Berlingske Business årlige imageanalyse, hvor 4.169 erhvervsledere vurderer landets 140 mest toneangivende virksomheder.
Virksomheden er således rykket fra en 107. plads til en 76. plads. Størst er fremgangen på parameteret ”innovation” som bl.a. indikerer, at Lemvigh-Müller de seneste år har investeret i digitale løsninger, der skal forbedre kundeservicen.
- Vi har netop haft fokus på at udvikle digitale services og løsninger, der understøtter vores kunders forretning indenfor områder som for eksempel indkøbsoptimering, lagerstyring, logistik og dokumentation, forklarer Kim Øxenholt, direktør for e-business og marketing i Lemvigh-Müller.
I dag bliver over halvdelen af samtlige ordrer til Lemvigh-Müller afgivet digitalt og Kim Øxenholt oplyser, at der nu for alvor tages fat på lanceringen af den nye webshop ”Mit Lemu”, der skal give kunderne en langt mere brugervenlig, personlig og intelligent oplevelse end den hidtidige platform ”lme-partner”, der har små 9 år på bagen"