23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk gør-det-selv offensiv i Tyskland

Det tyske gør-det-selv marked er i fremdrift, og derfor vil DI nu markedsføre danske materialeproducenter over for det store byggemarkedskæder i landet.

Tyskland er med en omsætning i 2008 på over 36 mia. euro det næststørste gør-det-selv marked i verden – kun overgået af USA.

Samtidig er arbejdsløsheden i landet for nedadgående, mens købekraften, og tyskernes interesse for gør-det-selv, stærkt stigende.

Fra 2008 til 2010 er andelen af tyske forbrugere, der er meget interesseret i boligrenovering og boligforbedring, således steget med henholdsvis 40 % og 100 %. Den udvikling har smittet positivt af på branchen, hvor de 20 største gør-det-selv butikskæder i 2009 øgede deres samlede salg med 0,4 % eller 110 mio. euro.

Fremgangen på det tyske gør-det-selv marked betyder, at DI nu er i fuld gang med at forberede en markedsoffensiv over for byggemarkedskæderne i Tyskland.

Organisationen har tidligere med succes gennemført lignende tiltag i Norge og Polen og planlægger endvidere at overføre konceptet til det engelske marked i 2011.

Planlægningen af arrangementet er endnu i opstartsfasen, og DI vil løbende offentliggøre yderligere oplysninger.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157|instance-web02