Våd sommer øger omsætningen
Vandfyldte kældre, utætte tage og vinduer har givet skadeserviceafdelingen i E&P service en travl sommer
2
Billeder

- Vi har været ude til over 80 store vandskader i juli og august - det er mange flere skadesager end på en normal sommer, siger Sven Mortensen, direktør i E&P service Foto: Klaus Tøttrup
- Vi har været ude til over 80 store vandskader i juli og august - det er mange flere skadesager end på en normal sommer og lige nu ser vi på et sommerregnskab, hvor der bliver lagt omkring 50 pct. oveni den normale omsætning, oplyser Sven Mortensen.
1.000 liter regnvand ud af kælderen
E&P service har fortrinsvis været ude hos erhvervskunder, som er blevet overrasket af et skybrud eller voldsom regn:
- Erhvervskunderne har f.eks. stået med store ejendomme, hvor hele varmecentraler pludselig er oversvømmet med vand - nogen gange har vi pumpet flere tusind liter vand op fra sådan en kælder og så rengjort og sat affugter op.
Andre steder har utætte tage og vinduer været problemet og så har vi både udbedret skaden og repareret tage og vinduer, fortæller Sven Mortensen, som også fortæller, at private forsikringskunder ligeledes har fået hjælp efter skybrud fra E&P service.
E&P service er Enemærke & Petersens serviceforretning, som udfører bygningsvedligeholdelse af ejendomme og akut skadeservice. F.eks. i forbindelse med skybrud, hvor E&P service rykker ud og stopper skaden, affugter, sanerer og reetablerer.