Der er ændringer på vej i EASY-systemet. Ved årsskiftet lukkes adgangen til virksomheders gamle data i EASY-systemet, hvor virksomheder anmelder arbejdsulykker. Læs her hvordan du gemmer data
For nogle virksomheder og organisationer kan det være nødvendigt at gemme gamle arbejdsulykke-anmeldelser.
Det oplyser Dansk byggeri en medlems-udsendelse.
På Arbejdstilsynets portal, online.at.dk, kan virksomhederne hente deres gamle arbejdsulykke-anmeldelser i en samlet datafil i et Excel-ark. Datafilen vil indeholde virksomhedens anmeldelser fem år tilbage.
Dansk Byggeri fremhæver, at man skal være opmærksom på, at datafilen kun indeholder de grundlæggende data fra anmeldelsen. Det betyder, at datafilen ikke indeholder bilagene til anmeldelserne.
Datafilerne er tilgængelige til og med den 31. december 2017.
Endelig opfordrer Dansk Byggeri medlemsvirksomhederne til at sørge for, at den eller de medarbejdere, der skal anmelde arbejdsskader, har en NemID medarbejdersignatur med rettighed til EASY.
Hvis der er tale om en større virksomhed, hvor flere anmelder, skal virksomheden desuden oprette sin organisationsstruktur på ny i det nye system.
Læse mere om det nye EASY
her