23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Læg vejen forbi BYGGERI'18. Det kan gavne din bundlinje

Man kan vel godt sige, at når det gælder BYGGERI-messen, så er der intet ved siden af og intet over. BYGGERI-messen er for mestre og svende og branchens mange leverandører og forhandlere simpelthen mødestedet – det sted, hvor faglighed og kompetencer spiller sammen med den fælles oplevelse omkring byggematerialer, værktøj og udstyr.

En god ”gammeldags” messe med stande og spillevende mennesker er stadig et tilløbsstykke midt i en digital tidsalder, hvor information og viden kan samles hurtigt effektivt via Google.

Når messekonceptet stadig holder, så skyldes det naturligvis, at både messearrangørerne, Danske Byggecentre og de mange leverandører og forhandlere naturligvis formår at holde messen levende og vedkommende.

Vigtigt led i værdikæden

Allermest handler det om produktudvikling. Byggematerialer skal i stadig stigende omfang leve op til forskellige miljø- og bæredygtighedskrav. Energikravene gør lige nu sit til, at materialeproducenterne holdes til ilden.

Den hastige produktudvikling skaber imidlertid også behov for at kommunikere viden ud til både de projekterende – arkitekterne og ingeniørerne – og de udøvende – mestrene og svendene - ude på byggepladsen. Den dialog er i fuld gang. Og ofte er det forhandlerne – altså byggecentrene – som er bindeleddet.

Den rolle er vigtig. Uhyre vigtig, men den er også vanskelig. På den ene side er det et konkurrenceparameter for byggecentrene at kunne rådgive og vejlede kunderne. På den anden side kan rådgivning og vejledning også være ansvarspådragende. Derfor gælder det om fra starten at afstemme forventningerne.

Som udgangspunkt gælder det naturligvis om at vejlede mestrene og svendene, så de kan kommer videre. Mestrene og svendene har jo også pligt til at sætte sig ind i tingene og kan ikke bare vælte det hele over på byggecentret. Det er heller ikke noget problem i det daglige. Men det er en gråzone, som byggecentrene som et vigtigt led i værdikæden kommer til at forholde sig til i et marked som i den grad er under forandring. Rådgivning og vejledning er fremover i lige så høj grad som pris og service en vare på hylden.

Læg vejen forbi

Med BYGGERI’18 viser byggecentrene netop, at de kan bringe flere led i værdikæden sammen og udveksle erfaringer og viden på et højt fagligt niveau.

Det er til gavn for hele branchen. Ikke mindst de mange mestre og svende som lægger vejen forbi BYGGERi’18 i dagene 13.-16. marts. Der kan nemlig hentes masser af viden og inspiration, som kan lune på mesters bundlinje.

BYGGERI'18 Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|