Flere og flere små og mellemstore virksomheder etablerer professionelle bestyrelser, der skal kunne spille en betydelig rolle i virksomhedens drift og udvikling. Og måske er det også vejen frem for din virksomhed.
Det kan du danne dig et overblik over på et gå-hjem-møde, hvor du kan få viden om den professionelle bestyrelse, og hvordan man sammensætter og etablerer den rigtige bestyrelse for både direktøren og virksomheden.
Du bliver med andre ord udfordret på, om en bestyrelse er besværet værd, eller om det er bedre at kunne gøre, som det passer direktøren selv.
Det er Dansk Byggeri, som står for gå-hjem-mødet som holdes hos Deloitte i København den 7. maj kl. 14:30-17:00 og hos Deloitte i Kolding den 8. maj kl. 13:30-16:00
Du kan tilmelde dig gå-hjem-mødet
herDET KAN DU HØRE MERE OM PÅ MØDET:
• Hvilket udbytte bør man kunne forvente sig af en professionel bestyrelse?
• Hvilke krav skal man stille til en professionel bestyrelse?
• Hvilken ramme, rolle, opgave og ansvar skal den have for at fungere godt?
• Hvor stor bør bestyrelsen være, og hvad koster den i drift?
• Hvad skal man passe særligt på, når man etablerer bestyrelsen?
Velkomst v/Michael H. Nielsen, Dansk Byggeri
Fra driblekonger til et rigtigt hold
Behovet for en uafhængig og aktiv bestyrelse
v/Steen Ernland, Adaptum Partners
Den første professionelle/eksterne bestyrelse
Cases fra SMV’er
v/Henrik E. Skaanderup, HSK Management & Rådgivning
Undgå minefeltet i samarbejdet
Imellem ejer (-leder), direktør og bestyrelse
v/Steen Ernland, Adaptum Partners
Bestyrelsens rolle og opgave ift. strategi og vækst
Cases fra SMV’er
v/Henrik E. Skaanderup, HSK Management & Rådgivning
Den aktivt arbejdende bestyrelse v/Steen Ernland, Adaptum Partners
Rapportering til bestyrelsen
Relevant rapportering uden at drukne bestyrelsen i tal
v/Thomas Frommelt, Deloitte
Bestyrelsens værktøjskasse
Praktiske værktøjer til at tage med hjem
v/Henrik E. Skaanderup, HSK Management & Rådgivning
Q&A og afrunding
Direktør Michael H. Nielsen byder velkommen på Dansk Byggeris vegne og samler op på debatten.