23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

En ny begyndelse for DLH

Trægrossisten lancerer en ny strategi – ser mod nord og øst

En ny begyndelse. Sådan hedder den strategi for 2018-2021, som trævaregrossisten DLH (Dalhoff Larsen & Hornemann) netop har lanceret. 

Strategien opstiller blandt andet retning for nye opkøb. 

- En evt. finansiering af en tilkøbt aktivitet skal kunne være en kombination imellem en rettet emission, udstedelse af nye aktier & fremmedkapital, som der står i strategien

Historik i Norge og Sverige
Ligeledes fremgår det, at DLH arbejder på at ekspandere sine geografiske markeder serviceret via Danmark, og en kommende nordisk ekspansion bliver berørt.

Et punkt, som bestyrelsesformand Michael Hove uddyber overfor Ritzau Finans:

- Specielt Sverige og Norge er interessant. De er nærliggende, og vi har historik i landet. Vi har kunder på markederne, så det er værd at bygge videre på, siger Michael Hove til mediet. 

Organisk vækst på 5 procent
S
er man på de tørre tal er DLHs organiske omsætningsmål i årene 2019-2021 en vækst på minimum 5 procent per år. Med en samlet organisk EBIT målsætning i 2021 på minimum 3 procent af årsomsætningen.

DLHs marked er stadig leverancer til trælaster, DIY & industri på det nordiske marked.

Produktpaletten omfatter konstruktions krydsfiner, filmbelagt krydsfiner, spånplader, bordplader, russisk birke krydsfiner, MDF samt træfiberplader og komplementære produkter.

Nyt fra byggecentrene Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.145