Nyt bestillingskoncept hitter hos trælaster

Med Outline 24/7 kan man på minutter beregne prisen, oplyse den til kunden, som således kan tage stilling til købet med det samme. (PR-foto)
Outline Vinduer har flere gange flyttet grænserne for leveringshastighed og tilgængelig i branchen, hvor fire dages lynlevering kan nævnes blandt de største tiltag. Som det nyeste skud på stammen lancerede vinduesprocenten i begyndelsen af året et helt nyt bestillingskoncept, hvor trælaster og byggemarkeder via en digital platform kan beregne nettopriser på døre og vinduer og ikke mindst sætte en bestilling direkte i ordre med det samme.
Efterspørge hurtige løsninger
Det har nu otte måneder efter lanceringen vist sig at være gået over al forventning. En ny opgørelse fra vinduesproducenten viser nemlig, at intet mindre end to ud af tre trælaster i dag benytter sig af konceptet:
- Det er helt overvældende så positiv en modtagelse, konceptet har fået fra trælasterne og byggemarkederne. To ud af tre bruger det allerede, og det er vi selvfølgelig rigtig glade for, fortæller Outline Vinduers salgschef, Claus Petersen Koch.
Med konceptet kan trælaster og byggemarkeder, som er Outlines forhandlere, og deres erhvervskunder nemt og hurtigt selv beregne prisen på døre og vinduer, og det giver mulighed for mersalg, lyder det fra sælger Klaus Bangert i Bygma Kolding:
- Vores hverdag er præget af travlhed, hvor alt skal ske nu og her, og slutkunderne står ofte og efterspørger hurtige løsninger. Her kan vi med Outline 24/7 på få minutter beregne prisen, oplyse den til kunden, som således kan tage stilling til købet med det samme.
På den måde slipper vi for at vente på at modtage en pris fra kundecenteret, som førhen kunne tage op til en dag. I stedet kan vi gennemføre et hurtigere salg, inden vi risikerer at miste kundens interesse, fortæller Klaus Bangert, der bruger platformen flere gange i ugen.
Bestiller med det samme
Derudover kan Klaus Bangert også via websitet sætte ordren i gang med det samme og eksempelvis bestille et vindue klokken 17, hvor kundecenteret normalt har lukket. På den måde undgår slutkunderne at vente en ekstra dag, før ordren kan påbegyndes, og Klaus Bangert kan få afsluttet opgaven:
- Det er en stor fordel, at vi kan bestille med det samme. Førhen skulle man vente til, at Outlines kundeservice havde åbnet, hvorefter kundeservice havde op til 24 timer til at håndtere en ordre. Det undgår vi nu, og det er således tids- og ressourcesparende både for os, kundeservice og vores kunder.
På den måde kan vores slutkunder også få deres døre og vinduer hurtigere, og det er i mange tilfælde en fordel som eksempelvis, hvis man har været udsat for indbrud, fortæller Klaus Bangert.
Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.