23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Undersøgelse: Håndværkere er bedre end deres rygte

En ny undersøgelse blandt 10.600 boligejere viser, at hele 92 % er tilfredse med deres køb af håndværkerydelser. Det glæder man sig over hos Dansk Byggeri.

9.752 villaejere kan ikke tage fejl. I hvert fald svarer de i en analyse, som idényt har foretaget blandt 10.600 villaejere, at de er tilfredse med deres køb af håndværkerydelser. Og det er meget positivt, mener Dansk Byggeri:

- Det er meget positivt. Analysen underbygger resultatet fra en undersøgelse, som vi tidligere har lavet sammen med Bolius, siger direktør Michael H. Nielsen.

Han mener, at årsagen til, at håndværkere ofte har et dårligt rygte, blandt andet hænger sammen med programmer som "Klamphuggerne":

- Det er god underholdning, der sendes i primetime, og som kan vække følelser hos mange mennesker, siger Michael H. Nielsen.

Han anerkender imidlertid også, at der findes eksempler på uheldigt håndværk. Derfor er det ifølge Michael H. Nielsen vigtigt, at kunde og håndværker er enige om opgavens omfang og udførelse, inden arbejdet går i gang:

- Jeg vil anbefale, at man benytter standardaftalen AB-Forbruger, som Dansk Byggeri har været med til at udvikle. Desuden er det en rigtig god idé at sikre sig, at håndværkeren er omfattet af en garantiordning som fx Byg Garanti, siger Michael H. Nielsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|