1. juli 2011 udsendte Rockwools nordamerikanske datterselskab en pressemeddelelse, der bekræfter, at selskabet har indgået en distributionsaftale med USA's næststørste kæde af byggemarkeder, Lowe’s, der driver mere end 1.700 byggemarkeder i USA, Canada og Mexico.
Aftalen betyder, at Rockwool produkter fra 1. juli 2011 vil kunne købes i 227 byggemarkeder fordelt på 13 stater, hovedsageligt på USA's østkyst.
Som oplyst i forbindelse med aflæggelse af regnskabet fra 1. kvartal 2011 har aftalen med Lowe’s været under forberedelse gennem længere tid.
Rockwool betegner aftalen som en styrkelse af koncernens adgang til det voksende gør-det-selv-marked i USA. Et marked der er hidtil blevet betjent fra koncernens nordamerikanske hovedkvarter i Canada.
Men da koncernens aktiviteter i Nordamerika udgør ca. 7 % af den samlede omsætning, heraf langt under halvdelen er i USA, vil distributionsaftalen med Lowe’s imidlertid kun berøre en meget lille del af koncernomsætningen. Aftalen forventes derfor heller ikke at påvirke årets resultat.
Rockwool-koncernen har tidligere ytret visioner om at styrke sin position i USA gennem bl.a. etablering af produktion i landet, hvilket der endnu ikke er truffet konkrete beslutninger om.
