23948sdkhjf

Et Troldtekt i vækst skruer op for salg og rådgivning

Solid vækst i både 2010 og 2011 kræver ekstra kræfter. Med ansættelsen af en ny salgschef for det danske marked skruer Troldtekt nu op for rådgivningen af arkitekter.
Efterspørgslen på god akustik er i vækst. Det samme er Troldtekt A/S, der siden 1935 har produceret akustiklofter i træbeton.

Trods de barske tider i byggebranchen byder 2011 på en procentuelt tocifret vækst i virksomheden. Det samme gjorde 2010, hvor Troldtekt også modtog Byggeriets Miljøpris for produkternes bæredygtige livscyklus.

Troldtekt opruster nu med ansættelsen af en ny salgschef for projekt- og forhandlersalg i Danmark, Bo Pedersen, der er tiltrådt per 1. september. Den hidtidige salgschef, Hans Peter Aarslev, skifter efter eget ønske til en stilling som intern teamleder i salgsafdelingen.

Fordobling i privatsalg
- Vi oplever en sund udvikling i salget på både det danske marked og på vores eksportmarkeder. Derfor øger vi nu styrken inden for projekt- og forhandlersalg, så den matcher efterspørgslen, siger Peer Leth, adm. direktør i Troldtekt og uddyber:

- Vores høje vækst i de seneste år skyldes blandt andet, at vi har fordoblet vores salg til privatboliger. Her har den minimalistiske trend med store glaspartier og hårde materialer skabt et større behov for akustiklofter. Men succesen skyldes også, at flere arkitekter til de fleste typer erhvervsbyggeri vælger Troldtekt og vores specialløsninger med indbygget belysning og ventilation.

Akustikken skal tidligere i spil
Én af ambitionerne i Troldtekts strategi er at arbejde mere projektorienteret. Konkret skal virksomhedens rådgivere tidligere på banen i større byggeprojekter. Allerede inden arkitekterne slår stregerne, skal akustikken være på plads, lyder målet.

- I takt med at vi øger fokus på rådgivning, er Bo Pedersen den helt rette profil med sin brede erfaring, som er opnået gennem adskillige år i byggebranchen. Blandt andet i sit job hos loftproducenten Dampa har han været vant til den direkte dialog med arkitekter og entreprenører, siger Peer Leth.

Potentialet er på plads
Selv ser Bo Pedersen frem til at understøtte Troldtekts fortsatte vækst og vende tilbage til projektsalg og arkitektrådgivning efter knap fire år som direktør i virksomheden KJ Inventar.

- Jeg kendte naturligvis Troldtekt på forhånd. Og mit første indtryk af virksomheden indefra er rigtig godt. Jeg ser bestemt et potentiale for, at arkitekter og byggerådgiveres kendskab til gode akustikløsninger vil accelerere yderligere i de kommende år. Det glæder jeg mig til at være en del af, siger den nye salgschef.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

2.148