23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Femern finder daglig rådgiver

Atkins Danmark bliver Femern A/S’ daglige rådgiver på de jernbanetekniske anlæg på Femern Bælt-forbindelsen. Det oplyser rådgiverfirmaet i en pressemeddelelse. 

Valget er truffet efter en udbudsrunde, og de to parter har nu underskrevet en rammeaftale med opstart pr. 1. januar 2020. 

– I forvejen har Atkins i årtier været rådgiver på en række af de største baneprojekter i Danmark, senest den nye bane København-Ringsted og Metro Cityringen og aktuelt på Signalprogrammet, og denne massive erfaring vil naturligvis blive bragt ind i arbejdet på Femern, siger direktør for Business Development i Atkins, Eli Skop, i pressemeddelelsen. 

Aftalen mellem Femern A/S og Atkins omfatter rådgivningsopgaver inden for forberedelse af grundlæggende design af jernbanearbejder; forberedelse og afslutning af udbudsprocesser; gennemgang af detaljeret design og overvågning af arbejdet med at bygge jernbanen; test- og idriftsættelsesprocesser; samt definering og styring af tekniske grænseflader. 

Som underrådgiver på projektet har Atkins inddraget den tyske virksomhed Gauff, der vil varetage grænsefladerne med den tyske del af jernbanen samt myndighedsbehandling i Tyskland. 

Rammeaftalens periode er otte år med mulighed for forlængelse i tre gange to år. 

Fermern Bælt-tunnelen mellem Rødby og Puttgarden rummer to tunnelrør med tosporet motorvej i hver retning og to elektrificerede jernbanespor.

 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047