Held i uheld: Aflyst projekt gav ny millionomsætning hos tømrermester

Fremtiden var lidt uvis, da tømrermester Benjamin Pauli Pedersen for nogle måneder siden fik udskudt et projekt, der skulle have varet i et år.
- Søgeportalen Håndværker.dk har kontaktet mig mange gange tidligere, men jeg har altid haft rigeligt med arbejde, og har derfor afvist dem. Men da min faste samarbejdspartner og jeg mistede et projekt, der skulle have varet i et år, besluttede jeg mig for at give platformen et skud. Og det kom der faktisk en masse godt ud af, siger Benjamin Pauli Pedersen, der er selvstændig med sit firma Din lokale tømrer i Farsø, syd for Aalborg.
- To måneder senere havde jeg fået projekter ind for langt over en million kroner, siger han.
Håndværker.dk gør det muligt for forbrugere og virksomheder at finde håndværkere til deres projekter. De aktive håndværkere på den digitale platform bruger den til markedsføring og til at byde på opgaver. Og det var præcis det, som Benjamin Pauli Pedersen gjorde, da det årelange planlagte projekt gik i vasken.
Sammen med sin faste samarbejdspartner, har han specialiseret sig i tagprojekter. Derfor var det naturligt at byde ind på en opgave med et tagprojekt i Randers. Kvaliteten af deres håndværk spredte sig hurtigt, og før de havde set sig om, skulle de lave i alt fem tagprojekter i den samme gade og andre steder i byen. Dertil kom montering af døre og vinduer i to hele huse.
Uden for nærområdet
- Det har virkelig været en god oplevelse. Min makker og jeg bor til daglig i en by med 5.000 indbyggere. Her taler folk sammen og derfor har vi været vant til at få opgaver på anbefaling. Men fordi vi kender hinanden alle sammen, gav vi også mange rabatter. Nu omsætter vi for mere og tjener flere penge på, at vi har bevæget os væk fra vores nærområde, fortæller Benjamin Pauli Pedersen.
- Jeg kan se, at folk går ind på Håndværker.dk og læser anbefalingerne af vores arbejde. Når de ikke har andet at forholde sig til, kan de alene se, at andre kunder har været tilfredse med vores arbejde. Den digitale markedsføring er er stik modsat af, hvad vi har været vant til med mundtlige anbefalinger, men det virker rigtig godt, siger Benjamin Pauli Pedersen.
I Håndværker.dk ser marketing- og kommerciel direktør, Thorsten Olsen, historier som Benjamin Pauli Pedersens noget nær hver dag.
- Vi lever i et meget digitaliseret samfund, hvor vi alle er vant til at finde alting online. Derfor har det også sin berettigelse at matche håndværkere med kunder på vores digitale platform, siger Thorsten Olsen.