23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny strategi skal sikre Juul & Nielsen milliardomsætning

Entreprenørvirksomheden har målsætningen klar: En milliard i omsætning i 2015 og en overskudsgrad på seks procent. Klar er også strategien for at nå målet.

Selvom der ikke har været underskud hos Juul & Nielsen i kriseårene, har nedgangen tæret på entreprenørvirksomheden, som har været nødt til at skære medarbejderstaben fra 300 til 200. Det skriver Børsen.

I perioden har virksomhedens ledelse arbejdet med en ny strategi for den fremtidige vækst.

- Vi har i de seneste tre år arbejdet med et lønsomhedsprojekt sammen med konsulenthuset Valcon i Hørsholm. Det har det ene formål at optimere alle processer i organisationen. Det er vejen mod målet om at omsætte for 1 mia., kr. om tre år, siger direktør Tommy Nielsen til Børsen.

Sammen med en omsætning på en mia. kr. i 2015 indebærer målsætningen også, at overskudsgraden skal op på seks procent.

Lønsomhed i højsædet

Arbejdet med strategien og forbedring af lønsomheden har også været med til at skabe en bedre forståelse for virksomheden styrker og svagheder.

Fremadrettet står det nu klart, at Juul & Nielsen fremover skal satse mere på komplekse byggeopgaver. Det indebærer blandt andet logistik, institutioner og inventar fra virksomhedens snedkeri.

Lønsomheden vil Juul & Nielsen blandt andet forbedre ved at analysere problemer og forbedringsbehov, samle virksomhedens selskaber under samme brand og ved at skabe en adfærdsændring så alle medarbejdere forstår målsætningerne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|