23948sdkhjf

Udskyder rådhusbyggeri i Rødovre

Først ved udgangen af 2023 kan interesserede byde ind på administrationsbygning

Med blikket på anlægsloftet og den økonomiske situation må Rødovre Kommune træffe nogle svære valg på bygge- og anlægsområdet.

Det fortæller byens borgmester siden 2020, Britt Jensen (S) til Børsen.

Rødovres godt 41.000 indbyggere står til at få 7000 nye naboer frem mod 2030, så boligbyggeri står højt på den kommunale to do-liste. Det samme gør en ny administrationsbygning til kommunens ansatte.

Men man kan ikke få det hele på én gang, slet ikke nu, lyder det:

– En del af vores aktuelle byudviklingsprojekter kommer til at strække sig over flere år, end vi forventede for nogle år siden. Det handler om, at salg af kommunale grunde, hvor der skal bygges boliger, hænger sammen med finansieringen af vores egen nye administrationsbygning, og her betyder usikkerheden på markederne, at vi har udskudt planerne. Forventningen er, at vi kan sætte i gang ved udgangen af året, siger Rødovres borgmester Britt Jensen (S) til Børsen og fortsætter:

– Og generelt må det forventes, at energikrise, inflation og generel usikkerhed som følge af blandt andet krigen i Ukraine vil medføre en afmatning af boligmarkedet og ændrede flyttemønstre blandt borgerne.

Generelt må det forventes, at energikrise, inflation og generel usikkerhed som følge af blandt andet krigen i Ukraine vil medføre en afmatning af boligmarkedet og ændrede flyttemønstre blandt borgerne Britt Jensen (S), borgmester i Rødovre til Børsen

Rødovre kommunalbestyrelse har således besluttet, at udbud af entreprise for Ny bygning til rådhusfunktioner udsættes til udgangen af 2023, fremgår det af Projektagenten, Licitationens søsterportal til overvågning af udbud og projekter.

Valgte vinder for halvandet år siden

Administrationsbygningen skal opføres nær det Arne Jacobsen-tegnende og frede rådhus, og projektet har været undervejs længe.

I juni 2021 valgte kommunen et hold med Werk Arkitekter, Oluf Jørgensen A/S og tyske Be Hamburg som totalrådgiver til den nye administrationsbygning. Bygningen forventes at blive omkring 8.000 kvm i to til fem etager. Den kommer til at huse en række borgerrettede funktioner samt arbejdspladser til cirka 500 medarbejdere, som i dag er spredt på forskellige matrikler.

Sammen med præsentationen af vindeholder blev en tidsplan præsenteret. Her lød det, at projektet ville blive sendt i udbud i 2022 med forventet åbning i som arbejdsplads og hus for borgerne i 2025.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094