23948sdkhjf

ITU-studerendes løsninger til BMS har brugeren i centrum

| Medlemsnyhed | Indrykket af Schneider Electric Danmark A/S

IT-Universitetet København og Schneider Electric har i indeværende semester haft et forløb, hvor 70 studerende har arbejdet med tre udfordringer opstillet af Schneider. Resultaterne blev præsenteret i starten af december og var meget inspirerende.

70 studerende, 12 projekter, én formiddag, således var der lagt op til regulær ’speed dating’ mellem IT-studerende og Schneider Electric i straten af december hos IT-Universitetet i København. De studerende har i indeværende semester arbejdet med tre udfordringer opstillet af Schneider Electric, og resultatet var meget inspirerende.

- Det overgik mine forventninger, hvordan de unge har set på nogle af vores fremtidige udfordringer og givet flere inspirerende bud på, hvordan vi også fremover kan centrere kunden i vores løsninger til bygningsstyring og servicetilbud, påpeger Niels Boel, Business Development Director hos Schneider Electric.

Niels Boel var blandt fem repræsentanter fra Schneider Electric, der havde til opgave at se, bedømme og reflektere over de studerendes projekter og præsentationer. Således var der meget mere end løsningsforslag i spil for de studerende, der også fik input til deres præsentationsteknik og salgspitches.

- Måden, hvorpå mange af grupperne har interviewet nogle af vores eksisterende kunder, giver os et input til at blive bedre, og at flere er lykkedes med at indarbejde kundernes input i deres løsningsforslag betyder, at vi er blevet præsenteret for et stærkt felt af projekter. Taget i betragtning, at det er studerende på første år af deres uddannelser, er jeg imponeret, siger Niels Boel.  

Fra de studerendes side har kursusansvarlig Henriette Moos fra ITU også oplevet en begejstring blandt de studerende omkring samarbejdet med Schneider Electric. 

- De studerende var meget begejstrede for endelig at få feedback på deres ideer fra ’det virkelige liv’. Det er super dejligt for dem at vide, at de allerede fra dag et på universitetet kan skabe værdi udenfor murerne på uddannelsen, fortæller Henriette Moos.

Brugerne i centrum

Ideerne, de studerende fremlagde, fokuserede i høj grad på at lette brugernes hverdag. Eksempelvis havde et par projekter løsninger til at øge overblik i forbindelse med serviceaftaler. Andre præsenterede metoder til at øge digitaliseringen af teknisksupport samt løsninger til bygningsstyring ved hjælp af af Big Data.   

De studerendes store engagement i projektarbejdet skyldes blandt andet, at kurset tilbyder praktiske udfordringer fra dagligdagen i en virksomhed.

- Jeg kommer lige fra gymnasiet, hvor vi altid skulle forestille os, hvordan tingene er i en virksomhed. I det her forløb har vi arbejdet med the real deal. Det har virkelig holdt mig til ilden, at det var rigtige udfordringer, vi arbejdede med, og at medarbejdere fra virksomheden gav feedback på vores løsning, siger Jacob Sejer Kristoffersen, studerende på ITU’s softwareudviklingslinje.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Schneider Electric Danmark A/S

Lautrupvang 1
2750 Ballerup
Danmark
Schneider Electric Danmark A/S

Send til en kollega

0.105