23948sdkhjf

Nyt millionudbud på rammeaftale til Femern-projektet

Femern A/S har udsendt et millionudbud på overvågning af beton til megaprojektet. Det er en rammeaftale til over 10 mio. kr.

Støberiet af de massive betonelementer skrider frem på Femern-projektet i Rødbyhavn. 

Og nu søger Femern A/S en leverandør til en rammeaftale på over 10 mio. kr., fremgår det af data fra Licitationens søsterportal til overvågning af udbud og projekter, Projektagenten.

Rammeaftalen vedrører laboratorieforskning, design, test og overvågning af betonblokke, der blandt andet skal testes i Femern Bælt.

For nyligt indviede Kong Frederik det første tunnelelement i det, der bliver verdens længste sænketunnel og anvender cirka samme mængde beton som 2,5 Storebæltsforbindelser.

Den nye rammeaftale omfatter også produktion af baggrundsmaterialer om forskellige aspekter af beton teknologi, konstruktionsovervågning, R&D-rådgivning og test i konstruktionsfasen. 

De krævede tjenester som eksternt betonlaboratorium omfatter følgende ni opgaver:

  • Test under konstruktionsfasen: Udfør betontest under konstruktionsfasen, når det kræves af Femern A/S
  • Konstruktionsovervågning på stedet som støtte til Femern's konstruktionsledelsesteam, herunder gennemgang af entreprenørens planer, stedkontroller, deltagelse i revisioner og deltagelse i stedets fremgangsmøder
  • Produktion af baggrundsmaterialer om beton og relaterede produkter til avancerede civile ingeniørprojekter inden for holdbarhed, materiale og eksekveringsområder, herunder overvågningsteknologi
  • Produktion af skalmateriale herunder armering og instrumentering til betonblokke, der skal udsættes på Femern Bælt-eksponeringsstedet
  • Støbning af blokke til Femern Bælt eksponeringsstedet
  • Overvågning af støbning af blokke udført af entreprenører
  • Placering af disse blokke eksponeringsstedet (stillet til rådighed af Femern A/S)
  • Detaljeret design og udførelse af et testprogram for blokkene
  • Detaljeret design og udførelse af et overvågningsprogram for blokkene
  • Derudover kræves det, at leverandøren skal implementere en planlagt og systematisk kvalitetssikring af deres tjenester.

Byggeriet af Femern Bælt-tunnelen begyndte formelt i starten af 2021 på en bar mark øst for Rødbyhavn. Godt tre år senere er der opført verdens største og mest avancerede produktionsanlæg til betonelementer, hvor de 217 meter lange og 73.500 ton tunge elementer til tunnelen skal produceres.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.188