23948sdkhjf

Brødrene Dahl vinder pris for arbejdet med kundedata

I år stod VVS-grossisten øverst på skamlen, da reklameprisen Årets Rambuk Kundeindsigtspris blev uddelt.
Årets Rambuk er reklamepris, der normal går til store brands inden for biler, teleselskaber med videre. Men i år var det VVS-grossisten Brødrene Dahl, der løb med opmærksomheden og Årets Rambuk Kundeinsigtspris. VVS-grossisten fik prisen sammen med dialogbureauet Magnetix for arbejdet med programmet eService til landets VVS-installatører.

Kundeindsigtsprisen gives for det mest indsigtsfulde arbejde med at afdække forbrugernes, kundernes eller målgruppens motiver, vaner, behov, adfærd og valgkriterier, og her stod Brødrene Dahl altså stærkest.

Opbygget stor viden om kunderne
Brødrene Dahl har kørt med eService overfor VVS-installatørerne siden marts 2013. Programmet indeholder alt fra gode tilbud specifikt til hver enkelt kunde, baseret på behov og adfærd, til rådgivning der udvikler den enkelte kundes forretning, samlet overblik over alle køb og aktuel viden om branchen.

Glæden over at vinde den prestigefyldte pris er da heller ikke til at tage fejl af hos Brødrene Dahl.

-Når man er en virksomhed med 30.000 kunder, mere end 150.000 varenumre og en onlineomsætning på ca. en halv milliard kroner, så er det en kompleks forretning. Derfor har det også været fantastisk, at trække 31.000.000 kundetransaktioner fra de sidste tre år gennem data mining og få en enorm viden om vores kunders adfærd og behov, der har gjort det muligt for os, at personalisere vores kommunikation til kunderne, så vi kun ulejliger dem med noget der er helt relevant ifht. deres arbejde. Resultatet taler for sig selv, med 70 pct. af markedet der husker vores markedsføring og en omsætningsvækst, der med de bedste kampagner rammer index 300, siger Anita Eckardt, marketingdirektør hos Brødrene Dahl.

Brødrene Dahl glæder sig ikke kun over at have vundet Årets Rambuk. Netop eService er et program til alle grossistens kunder fra enkeltmands VVS’eren til installatørvirksomheden med 100 ansatte.

-eService er lige relevant for alle, og det er vigtig for os at være der for alle kunder – store og små, om de arbejder med klima- eller vvs-installationer, infrastruktur eller boligbyggeri, siger Anita Eckardt.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109