23948sdkhjf

SiteHub henter ny direktør hos konkurrenter

SiteHub opruster på ledelsesfronten med ny kommerciel direktør, der skal drive vækst og styrke positionen inden for digital byggepladsstyring

SiteHub kan præsentere en ny forstærkning på direktionsgangene.

 Her har virksomheden, der blandt andet tilbyder digitale løsninger til byggebranchen, hentet Morten Abildgaard ind som ny kommerciel direktør (CCO). 

Han kommer fra en stilling som direktør i den danske softwarevirksomhed Dalux, der ligeså tilbyder tekniske løsninger til byggeindustrien. Derfor er det også flere års erfaring fra byggebranchens teknologiske grænseflade, der sætter sig til bords hos den Glostrup-baserede virksomhed.

- Jeg har fulgt SiteHubs vækst og udvikling på sidelinjen i flere år og er glad for at få mulighed for at være med til at præge virksomhedens kommercielle og strategiske udvikling i årene fremover, siger Morten Abildgaard i en pressemeddelelse.

Abildgaard har bred erfaring med forretningsudvikling, vækststrategier og teamledelse i næsten syv år været med til at udbrede Dalux’ løsninger internationalt, hvor man særligt har haft fat i USA.

Hos SiteHub skal han fremover have det overordnede ansvar for selskabets kommercielle og strategiske indsats, især i forhold til platformen BedreByggeplads, som firmaet købte i januar, der samler aktiviteter inden for blandt andet adgangskontrol, brandsikring, byggepladsservice og arbejdsmiljø.

- Morten bliver en værdifuld medspiller for hele teamet, og vi glæder os til at trække på hans erfaring, kommercielle flair og branchekundskab, siger SiteHubs grundlægger og adm. direktør, Ulrik Branner i pressemeddelelsen.

SiteHubs teknologiske løsninger kastede blandt andet en nominering af sig til Building Awards 2024, hvor virksomheden var med i finaleopløbet til Digitaliseringsprisen.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078