23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nye installationer giver ældre tryghed

Verdo er ved at lægge sidste hånd på arbejdet med at erstatte 800 nødkald i Randers Kommune med moderne velfærdsteknologi.

Randers Kommunes nødkaldssystem er udtjent. Derfor er Verdo netop nu i gang med, sammen med Hjælpemiddelhuset Kronjylland, at erstatte 800 nødkald.

Når det nye nødkaldsapparat er installeret, sørger Verdo for at teste og afprøve det ude hos borgeren, inden de kører derfra.

- Det er vigtigt at alle nødkald installeres

Fakta
• Verdo startede på udskiftningen af nødkaldscentral og de 800 nødkald i oktober 2013. Opgaven forventes afsluttet i januar 2014.
• På sigt udskiftes alle nødkald i Randers Kommune. I første og igangværende fase ud-skiftes alle nødkald hos de hjemmeboende ældre borgere – cirka 800 nødkald.

korrekt og fungerer, som de skal. Det er afgørende, at borgere, der er afhængige af at kunne foretage nødkald, kan stole på, at systemet fungerer efter hensigten, siger Jesper Heilmann Petersen.

Som leder af Hjælpemiddelshuset Kronjylland er han ansvarlig for, at den nye teknologi kommer hurtig i drift. Og med installationshjælp fra Verdo ventes arbejdet afsluttet i denne måned.

- Vores nuværende system er forældet. De kald hjemmeplejen i dag modtager fra de ældre borgere går ind som tale og er til tider svære at høre og meget afhængig af forbindelsen. Det nye system sender en sms med oplysninger om den ældre borger, adresser osv. Dermed sikrer vi, at plejepersonalet altid når frem til rette tid og på rette sted, forklarer Jesper Heilmann Petersen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web04