23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskerne mere åbne for douchetoiletter

Bidét, rumpeskyl eller douchefunktion. Kært barn har mange navne, og gennem de seneste år, hvor douchetoilettet har gjort sit indtog på det danske marked, har flere danskere fået mod på den særlige toilettype.








Douchetoilet på festival





Luksus til de voksne





Næsten tre ud af fire danskere kender i dag til douchetoiletter. Men én ting er kendskab til produktkategorien, noget andet er holdningen til selve produktet. Danskernes holdning til douchetoilettet udvikler sig dog også i positiv retning. Det viser en undersøgelse, som analysefirmaet YouGov har gennemført for VVS-producenten Geberit i foråret 2014. Faktisk viser analysen, at hver sjette dansker ville foretrække et toilet med indbygget douchefunktion på deres fremtidige badeværelse, hvis de helt frit kunne vælge. Selvom der kan være langt fra drøm til virkelighed, blev danskernes åbenhed over for moderne toiletteknologi bekræftet på årets Smukfest i Skanderborg. Begejstringen for ægte toiletluksus var nemlig ikke til at tage fejl af, da gæsterne på årets festival fik mulighed for at prøve Geberits AquaClean-toiletter på særlige luksustoiletter rundt om på festivalpladsen. Voksenlivet byder på badrenovering. YouGovs analyse for Geberit viser i hvert fald, at renovering af badeværelset typisk planlægges af danskere over 35 år, der bor i parcelhus eller villa og som har store børn eller børn, der er flyttet hjemmefra. Og hele 40 procent af respondenterne over 35 år drømmer om at opgradere toilettet med en doucheversion. Af dem foretrækker de fleste en væghængt model.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.2