For at sikre den fortsatte succes med e-handel, som Lemvigh-Müller gav sig i kast med for mere end 15 år siden, investerer grossisten nu i en ny digital platform og en række tiltag, der skal sikre endnu mere effektive ordreprocesser, fleksibilitet og øget omni-channel convenience for kunderne.
Kim Øxenholt, Marketing- og E-businessdirektør hos Lemvigh-Muller, fortæller om de digitale ambitioner:
- Nøgleordet for vores kommende e-business- og marketingplatform er "digital empati". Allerede i dag modtager vi over halvdelen af alle ordrer digitalt. Men i fremtiden vil samhandel, kommunikation og videndeling med vores mere end 20.000 kunder, blive yderligere digitaliseret. Alle vores kunder har forskellige behov for produkter, ydelser og kompetencer. Det skal afspejles i vores nye platform, som bogstavelig talt skal kunne kende og forstå kunden - og dermed både styrke relationen og gøre os til en endnu mere attraktiv samarbejdspartner.
Som strategisk partner på udviklingen af den digitale forretning har Lemvigh-Müller valgt webdanmark.com, der i dag tæller en række førende grossister og B2B-producenter blandt deres kunder. Samarbejdet dækker over alt fra strategisk forretningssparring til automatisering af marketingprocesser og udvikling af den nye platform og kommer til at foregå i et tæt samarbejde mellem parterne.