23948sdkhjf

Sjusk, fejl og dårlig service skal frem i lyset

Vi hører dem alle – historierne om danske forbrugere, der har haft en håbløs oplevelse med en håndværker. Alligevel er det mere reglen end undtagelsen, at forbrugeren aldrig får klaget til håndværkeren. I stedet vælger forbrugeren en ny håndværker næste gang. Det er skidt for både kunde og håndværksvirksomhed. Derfor åbner Håndværksrådet nu et evalueringscenter på nettet.
Nu åbner Håndværksrådets Evalueringscenter, der skal gøre det muligt for forbrugerne at evaluere deres håndværkere på nettet. På den måde vil virksomhederne blive bedre, og risikoen for fejl og mangler mindskes.

- I dag åbnes Håndværkets Evalueringscenter, som vil gøre det muligt for kunderne at evaluere deres håndværksvirksomhed på nettet. Her kan kunden fortælle mester, hvis der er fejl og mangler, hvis aftaler ikke er blevet overholdt, eller hvis svendene har svinet for meget, røget i et ikke-ryger hjem eller har glemt at rydde op. Med den nye viden i hånden kan virksomhederne tage initiativ til at udbedre fejlene, videreudvikle virksomheden og oplære de ansatte til at blive bedre til at sikre kvalitet og service, siger Håndværksrådets cheføkonom Jakob Brandt.

Fra myndighedsside er der også opbakning til det nye evalueringscenter.

- Det er klart i byggesektorens interesse at give kunderne bedre kvalitet og service. Byggesektorens image har brug for et løft. Derfor er Håndværkets Evalueringscenter et godt initiativ. Jeg håber, at mange forbrugere vil benytte sig af muligheden for at give løbende og hurtige tilbagemeldinger, og at mange virksomheder vil værdsætte dette. Jeg tror, at de virksomheder, der tør det, vil stå godt i konkurrencen, siger direktør i Erhvervs- og Byggestyrelsen Finn Lauritzen.

5 virksomheder har testet Håndværkets Evalueringscenters system med kunder gennem det sidste halve år. Virksomhederne er alle begejstrede for den nye mulighed for systematisk at få tilbagemeldinger fra deres kunder.

- Evalueringen samler op på alle de småting, som man ikke altid får talt med kunden om. Jeg får derfor mulighed for at gøre min service endnu bedre, siger VVS-installatør Morten Kühlmann, fra Triton VVS i Valby.

- Det er altid rart at få kundernes mening – også selvom den måske er knap så positiv. Så får vi i det mindste chancen for at rette op på det. Evalueringssystemet er en god rettesnor til at holde øje med vores kunders tilfredshed, lyder det fra tømrermester Henning Hansen fra Gelsted.

Efterhånden som flere håndværkere tilmelder sig systemet, vil kunderne få mulighed for at udvælge håndværkeren på baggrund af, om han er tilmeldt Håndværkets Evalueringscenter. For virksomhederne vil markedsføre sig med, at de er tilmeldt evalueringscenteret.

- Vi vil målrettet markedsføres os med, at vi er tilmeldt Håndværkets Evalueringscenter, da det viser, at vi er en virksomhed, der tager kundetilfredshed alvorligt, siger VVS-installatør John Thomsen fra Jotar A/S i Holstebro.

Se mere om Håndværkets Evalueringscenter på www.hvec.dk

Kilde: Håndværksrådet - http://hvr.dk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109