Materiel-udlejere går sammen om Femern Bælt-projektet
Ramirent og Zeppelin Rental starter joint venture i forbindelse med Femern Bælt-projektet. Fehmarnbelt Solution Services vil bl.a. tilbyde en 24/7-service på pladsen med udlejningsdepoter på både den danske og tyske side.
- Et projekt af denne størrelsesorden kræver internationalt samarbejde, fastslår Magnus Rosén, som er koncerndirektør for Ramirent Group.
- Ved at kombinere vores styrker, know-how og services, vil vi kunne tilbyde en skræddersyet one-stop-løsning gennem hele projektet både på den danske og den tyske side. Derudover deler vi vores viden om arbejdsmarkedet og forretningsmetoder i begge lande.
Det brede udvalg af forskellige services omfatter modulære rum, udlejning af udstyr, vedligeholdelse og reparation, logistik- og sikkerhedshåndtering samt
-rådgivning, midlertidig infrastruktur, energi- og klimaløsninger, facility management services, adgangskontrol, affaldshåndtering, undervisning og meget mere. Fehmarnbelt Solution Services vil tilbyde en 24/7-service på pladsen med udlejningsdepoter på både den danske og tyske side.
- Vi har stor forståelse for, hvordan man kan håndtere og imødekomme udfordrende projekter, deadlin es og forretningsmål, tilføjer Wolfgang Hahnenberg, som er formand for Zeppelin Rental.
- Via vores integrerede site og projekt management services hjælper vi vores kunder med at holde fokus på deres kerneområder, og vi er derfor med til at forbedre deres effektivitet og produktivitet. I samarbejde med Ramirent gør vi arbejdet simpelt.
Med Zeppelin i Tyskland og Ramirent i Danmark er de to partnere allerede lokaliseret i området og har forpligtet sig til at efterkomme de høje krav, som stilles til både kvalitet og sikkerhed på byggepladsen, ligesom de også understøtter en bæredygtig udvikling.
De tilbyder løsninger til miljøfølsomme områder samt miljøansvarlige byggeløsninger, f.eks. brændstofeffektivt udstyr, som kun udleder minimale mængder brændstof samt termisk isolerede moduler.
Femern Bælt-forbindelsen bliver verdens længste tunnel. Den vil komme til at bestå af en firesporet motorvej og en dobbeltsporet elektrificeret jernbane, som strækker sig 18 km mellem den danske og tyske kyst. Projektet, som vil komme til at koste 5,5 mia. euro, skal efter planen påbegyndes i sommeren 2015 og skal være færdigt i 2021.
tøtte
LÆS OGSÅ: Materieludlejer opruster til byggeboom i Rødby