23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

AO matcher online-priserne

AO går til angreb på prisstrukturen i installationsbranchen og giver lavprishjemmesiderne kamp til stregen

Som mange andre brancher har installatørbranchen mærket presset fra digitaliseringen og

globaliseringen de seneste år. Det gælder ikke mindst på prisstrukturen, hvor håndværkerne har

været udfordret af, at private kunder kunne skaffe varerne billigere på nettet.

Men nu skal det være slut. Det skal være slut med at diskutere priser med kunderne. Og slut med

at bruge oceaner af tid på at finde den billigste pris på nettet.

Det mener en af landets største grossister, Brødrene A&O Johansen A/S, som nu angriber priisstrukturen i branchen.

AO har netop lanceret priskonceptet SPOT ON, der er det direkte svar på udfordringen med

uigennemsigtige priser. AO vil hjælpe håndværkerne til at bruge tiden ude hos kunderne i stedet

for at surfe rundt på nettet for at finde den laveste pris. Og det tilbud har omkring 13.000

håndværkere allerede takket ja til.

Godt fra start

Stefan Funch Jensen, der er direktør for E-handel og marketing hos AO, fortæller, at SPOT ON er

kommet flyvende fra start.

- Rigtig mange håndværkere kan se det fornuftige i at bruge tid ude hos kunden i stedet for at bruge

tiden på nettet. Vi har håndplukket over 3.000 varer fra alle de populære varemærkeleverandører i

hele vores sortiment, så de matcher onlinepriser. Og det har givet genlyd i branchen. Og det

kommer det til at gøre en rum tid endnu, siger han.

Konkurrencen fra lavprishjemmesiderne har givet branchen nogle hak i troværdigheden. For

mange privatkunder har det været svært at forstå, at håndværkerens spidskompetence var

håndværk – og ikke at finde den billigste pris. Og samtidig har kunder, der har købt varerne på

nettet, stået uden den garanti, der ellers følger med.

- Vi vil gerne være med til at give branchen troværdigheden tilbage. Det har simpelthen været for

svært at forklare forskellen på den ydelse kunden får via en lavprishjemmeside og den service og

garanti som håndværkeren giver. Og hvis håndværkerne har et problem, så er det også vores

problem.

Det har vi taget til os, og er nu gået forrest i at ændre branchens prisstruktur. Og jeg tror,

at vi indleder en ny epoke, hvor håndværkerne vil blive målt mere på deres faglighed og

grundighed – og mindre på, om man kan skaffe varerne billigst, siger Stefan Funch Jensen

AO SPOT ON


• Blev lanceret i marts 2015
• Omkring 13.000 håndværkere benytter sig allerede af SPOT ON. Flere kommer til hver dag.
• Gælder over 3.000 af de mest populære varer inden for VVS, EL, VÆRKTØJ, VA og VAGA.
• SPOT ON er nettopriser der matcher prisen i onlinebutikker.
• SPOT ON er et tilbud til alle erhvervskunder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03