23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Her er Årets Håndværkere 2015

En fyldt cirkusbygning i København dannede i aftes rammen om anmeld-haandvaerker.dk’s fejring af årets bedste håndværksfirmaer. Se de 14 vindere her.

14 titler skulle onsdag aften uddeles til landets bedste håndværksmestre. Det skete i en fyldt cirkusbygning, hvor Jarl Friis Mikkelsen som konferencier bød inden for til, hvad han selv betegnede som ”en fest, der fik Oscaruddelingen til at ligne en lille fest i provinsen”.

Blandt vinderne var J.J. Elektric ApS fra Valby, der var nomineret til årets elektriker for tredje år i træk. Således blev tredje gang også lykkens gang.

Årets Håndværker 2015:
• Årets Brolægger: Anlægsgartner Troels Jensen fra Vig
• Årets Elinstallatør: J.J.Elektric ApS fra Valby
• Årets Energimand: JJ Byg Service ApS fra Holbæk
• Årets Entreprenør: J.A. Tegnestue & Entreprenør v/Jetmir Jasari fra Brønshøj
• Årets Gulvmand: Flex Gulvservice v/ Lars Hendrichsen fra Ølstykke
• Årets Husbygger: Huscompagniet A/S
• Årets Maler: Malermester Mads Hansen fra Fårevejle
• Årets Murer: Murermester Mathias Airas ApS fra Dianalund
• Årets Specialist: Badmodul A/S fra Glostrup
• Årets Tagdækker: LAMO Byg v/ M. Mogensen fra Vedbæk
• Årets Tømrer 1-9 ansatte: Koed Tømrer-¬ og byggeforretning ApS fra Kolind
• Årets Tømrer 10+ ansatte: Egerbyg A/S fra Hvidovre
• Årets VVS’er: Østblik VVS ApS fra Kastrup
• Juryens Darling: Tømrermester Mads M. Sichlau fra Vig

- Det betyder rigtig meget, fordi vi får rigtig mange kunder på den her måde. Vi satser meget stærkt på Årets Håndværker i vores branding over for kunderne, siger medindehaver Jesper Henschel, som i anledning af prisen har valgt at give medarbejderne en velfortjent fridag dagen derpå.

Kundeservice som konkurrenceparameter

Titlen som Årets Tømrer for virksomheder med over 10 ansatte gik til Egerbyg A/S, som med succes har integreret et servicekoncept i sit professionelle, daglige håndværk.

- Godt håndværk er ikke længere nok for at få succes som håndværker. Som håndværker i dag arbejder du i en servicebranche. Kunderne ringer ikke kun for at få sat et nyt køkken op, men for at få en værdiforøgelse i deres bolig, og det kræver et stærkt professionelt servicekoncept af dig som håndværker, fortæller tømrermester Anders Eger.

God kundeservice er generelt blevet en afgørende kvalitetsparameter for håndværksfirmaerne i Danmark. Det mener Peter Birkelund, som er en af initiativtagerne bag kåringen af Årets Håndværkere og forbrugerportalen anmeld-haandvaerker.dk, hvis anmeldelser ligger til grund for håndværkerkåringerne.

- Konkurrenceintensiteten blandt håndværkere er høj, og vi kan se på udviklingen i tallene, at firmaerne opper sig og fortsat bliver bedre til at forventningsafstemme og levere det, som kunderne ønsker, siger han og peger på, at det samlede karaktergennemsnit i løbet af det seneste år er steget med 2,6 pct., mens mængden af dårlige anmeldelser nu ligger under 3 pct.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|instance-web01