Knauf Insulations får ny kundeservice
Nu vil Knauf Insulations forbedre servicen til kunderne. Fremover får hvert nordisk land en kundeansvarlig.
For Knauf Insulations kunder er hurtig og korrekt information ofte helt afgørende. For yderligere at forbedre servicen har kunden en bestemt kontaktperson i kundeservice, som har ansvaret for det pågældende land.
Større viden
– Selvom de nordiske markeder ligner hinanden meget, er der alligevel temmelig meget, der afviger med hensyn til regler og standarder. På den måde kan medarbejderne i kundeservice få større viden om kundens marked og give bedre service, siger Ronni Bjørneler og fortsætter:
– Dernæst er det selvfølgelig også en fordel at have én kontaktperson. Det giver os mulighed for at komme tættere på kunden og lære hinanden bedre at kende.
En fungerende kundeservice kræver løbende udvikling og uddannelse. Hos Knauf Insulation er målsætningen at afholde mindst to produktuddannelsesdage om året for at kunne give den bedst mulige service. Med landeansvarlige i kundeservice er det også tanken, at medarbejderne skal kunne deltage i arbejdet i de respektive landes salgsorganisation.
Men mere specialisering må ikke betyde mindre fleksibilitet. Kundeservice skal samtidig bevare sin allroundviden, så medarbejderne kan overlappe hinanden ved eksempelvis sygdom og ferie.
Målet er højt sat: alle ordrer skal være registreret i systemet samme dag, de bliver modtaget, og alle spørgsmål skal være besvaret inden for 24 timer.
– Allerede i dag ligger vi meget tæt på 100 procent i den henseende, men vi skal virkelig give alt for at nå helt i mål, siger Ronni Bjørneler.