23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Norge er præfab’ernes ulykkelige kærlighed

De danske producenter af præfabrikeret modulbyggeri jagter nye markeder i Norge. Kærligheden bliver dog ikke umiddelbart gengældt

Det hjemlige marked for præfabrikeret modulbyggeri har en anslået størrelse på 500-1.000 mio. kroner i årlig omsætning.

Det er derfor logisk, at de fleste af branchens virksomheder kigger uden for landets grænser i jagten på mere aktivitet, så hjulene kan holdes i gang.

Især Norge har tiltrukket modulbyggerne, men kærligheden har ikke været gengældt i alle tilfælde.

- Vi har lavet nogle ting i Norge, som finansielt gik rigtig fint. Men der er meget bureaukrati og papirarbejde, og nordmændene sidder tungt på pengene. Det rigtige ord er nok, at Norge er et protektionistisk marked, siger Hans Østerby Ladegaard, direktør i Your House, som nu har droppet salg af enfamiliehuse i Norge.

Læs hele historien i Licitationen - Byggeriets Dagblad her.
Brancheanalyse Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|