
Gråkjær A/S er tilbage på vækstsporet efter syv magre år oven på den krise, der ramte byggebranchen som en velplaceret mavepuster.
Aktiviteten i markedet er stigende, men konkurrencen er stadig hård. Holstebro-entreprenøren har derfor især fokuseret på interne forbedringer, så en større del af omsætningen lander på bundlinjen.
Læs også brancheanalysen:- Jeg mener selv, vi har fået mere styr på det interne i firmaet. Vi har satset en del på at uddanne vores medarbejdere i projektafdelingen og gøre dem klar til at bruge de teknologiværktøjer, der findes, siger Gråkjær-direktør Jan Larsen, som ser flere fordele ved strategien:
- Der bliver spildt mange penge på fejl og misforståelser i byggeriet. Men de sidste to år har vi set, at efterløbet er faldet markant. Det gavner os på bundlinjen og giver samtidig mere tilfredse kunder, så det er ren win-win.
Gråkjær er kendt for at bygge til landbruget, men da krisetilstandene her fortsat hersker, har virksomheden brugt de sidste år på at finde en ny niche.