23948sdkhjf

Plastvinduer vinder markedsandele

Hvidbjerg Vinduet oplever en klar stigning i efterspørgslen på sine produkter. Direktør Claus Arberg mener, at mange har fået øjnene op for, at plastvinduerne efterhånden kan konkurrere med trævinduer på både udseende, udvalg og isoleringsevne.
Midt i byggekrisen kan Hvidbjerg Vinduet glæde sig over, at markedsandelen er for opadgående:

- Vi har gennem de senere år oplevet en klar stigning i efterspørgslen efter plastvinduer, og selvom vi selvfølgelig også kan mærke krisen, så er tendensen fortsat også nu, hvor det ellers strammer til indenfor bygge- og anlægsbranchen, siger direktør Claus Arberg.

Ifølge direktøren skyldes fremgangen blandt andet, at nye produktionsteknikker efterhånden har gjort op med ryet om, at plastvinduer er grimme og klodsede. Samtidig er der kommet øget fokus på miljø og energibesparelser:

- Her kan vi i dag tilbyde plastvinduer med helt suveræne isoleringsevner, og dermed en mærkbar besparelse på varmeregningen. Når man hertil lægger, at plastvinduer næsten ikke kræver løbende vedligeholdelse, så er fordelene så åbenlyse for forbrugerne, at det sender plastvinduerne på vinderkurs, fastslår han.

Hvidbjerg Vinduet hentede i sit senest tilgængelige årsregnskab (2007) et overskud før skat på 7,7 mio. kroner ud af en bruttofortjeneste på 29,5 mio. kroner.

Kilde: Hvidbjerg Vinduet

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079