23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Billige byggemarkeder vokser i krisen

Harald Nyborg og Jem & Fix-kæderne fik et godt 2008 og nyder således godt af, at forbrugerne bliver mere prisbevidste i krisetider.

Som det er tilfældet i flere andre brancher oplever discountkæder som Harald Nyborg og Jem & Fix stigende salgstal som følge af finanskrisen.

Hos Harald Nyborg øgede man i 2008 bundlinjen fra 53 til 81 mio. kroner, mens Jem & Fix satte rekord med et overskud på 50 mio. kroner.

- Vi har tidligere set, at krisetider gør forbrugerne mere prisbevidste. Det mener vi, at vi har lukreret på. Og i og med at vi henvender os mere til gør det selv-folk end professionelle håndværkere, er vi heller ikke ramt af krisen i byggebranchen, siger Harald Nyborg-direktør, Arne Gerlyng-Hansen, til Børsen.

Retail Institute Scandinavia har netop gennemført en større analyse, hvor i alt 110 kæder er blevet målt på deres konkurrencekraft. Blandt konklusionerne var, at prisen er blevet en mere væsentlig faktor for forbrugerne end tidligere:

- Folk er blevet utroligt prisbevidste og er villige til at bevæge sig længere for at få tingene billigere. Hvis man er de bedste på prisen, klarer man sig nok bedre i krisen, forklarer institut-leder Michael Skou.

Kilde: Børsen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web01