23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Carl Ras tilfreds med øgede lønomkostninger

Omsætningen voksede med 68 mio. kr. og nåede 726 mio. kr. i 2016. Resultatet fugte med og steg med hele 30 pct.

Carl Ras A/S, specialisten i værktøj og beslag til professionelle, leverede i 2016 et stærkt resultat i et

opadgående marked. Omsætningen voksede med 68 mio. kr. og nåede 726 mio. kr.

- 2016 var på alle måder et godt år for Carl Ras. Og resultatet fulgte med og faktisk steg det hele 30 pct. til 34 mio. kr.” siger Gorm Rasmussen, adm. direktør og barnebarn af

stifteren,

Fremgangen er resultatet af en målrettet strategisk indsats. Den er indhentet på alle virksomhedens

salgskanaler, on- og offline, men også i industridelen Carl Ras Engros Beslag, der sælger beslag til dør- og

vinduesindustrien. Samtidig har man haft stort fokus på omkostningerne, f.eks. til logistik og lagerkurans, hvor

effekten af indsatsen skinner igennem.

Ét sted er omkostningerne dog steget, hvilket man faktisk er tilfredse med; lønomkostninger.

- Vi var bemandingsmæssigt pressede, da vi gik ind i 2016, så vi har ansat en del som en investering i vores

udvikling – det er det, der skal til for at løfte os op på et højere niveau, fortæller Gorm Rasmussen.

Danmarks 7. bedste arbejdsplads

Men Gorm Rasmussen er ikke kun glad for sidste års økonomiske resultat, også placeringen som Danmarks

7. bedste i konkurrencen om at være Danmarks Bedste Arbejdsplads 2016 (blandt mellemstore

virksomheder) er vigtig for Carl Ras og ham.

- Vi vil være en god arbejdsplads for medarbejderne, og så tror vi også på, at glade medarbejdere giver

glade kunder – i 2016 har vi bl.a. oplevet, hvordan samlingen af hele administrationen i vores nybyggede

administrationsbygning har givet et kæmpe løft til samarbejdsevnen og dermed øget effektivitet til glæde

for vores kunder.

I 2017 vil der blive udrullet en ny strategi for, hvordan nye digitale muligheder og løsninger skal være med

til at løfte kundeoplevelsen og branchen.

Samtidig er der fokus på butiksnettet med åbning af en ny butik i et område, hvor Carl Ras ikke er placeret i

dag og ”makeovers” af de eksisterende butikker, hvor der, efter kundernes ønske, indføres selvbetjening og

øget rådgivning for at højne kundeoplevelsen.

Nyt fra byggecentrene Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109