23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hårdt pressede byggecentre skal konkurrere på andet end prisen

AKTUEL KOMMENTAR

: Kampen om kunderne på byggemateriale-markedet strammer til. Davidsens opkøb af Optimera vil yderligere skærper konkurrencen på såvel det professionelle som det private marked. Sat på sidsen kan man sige, at udskilningsløbet går ind i en afgørende fase alene af den grund, at det seneste, store opkøb i branchen endnu engang sætter værdikæden under pres.

Byggecentrene kæmper en hård kamp for at fastholde positionen i værdikæden i forhold til især de professionelle kunder, som kender deres værd og presser luften ud af byggecentrene ved at kræve store rabatter. Det får byggecentrene til at sparke bagud i værdikæden, hvor producenter og leverandører ligeledes kæmper en hård kamp for at få lov til at eksponere deres varer på hylderne i byggecentrene. Og bliver presset hårdt på prisen. Byggecentrene vil nemlig også have rabat.

LÆS OGSÅ:

Læg pres på dit byggecenter, mester!

At kalde byggecentrene for rene gennemfakturerings-centraler er at tage munden for fuld. Men online-handel, pressede leverandører og et byggecenter på hvert gadehjørne kan være en reel trussel for byggecentrene, som vi kender dem i dag.

Hvis byggecentrene skal være andet end

hyggecentre

, lagerhoteller og distributører, så skal de også skabe merværdi i form af kompetent rådgivning.

Konkurrence på prisen alene er nemlig ikke sundt i længden. Det har man for længst erfaret i den udførende del af bygge- og anlægsbranchen.

MESTER HAK&HUG Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02