23948sdkhjf

Ny Carlsberg Bryghus tæt på afgørelse

Som optakt til afsløringen af vinderen i konkurrencen om Carlsbergs nye Brand og Experience Centre udstilles de fem projekter i det gamle bryghus.
Fem internationale teams bestående af førende virksomheder inden for design, branding og arkitektur har budt ind på Carlsbergs fremtidige Brand and Experience Centre.

Nu udstiller Carlsberg Group, som har udskrevet den internationale designkonkurrence, de fem gruppers visioner for, hvordan Ny Carlsberg Bryghus – en af de mest fascinerende bygninger i hele Carlsberg-bydelen – kan omdannes.

Projekterne udstilles 24.-26. februar, og om lørdagen er der mulighed for at møde arkitekterne, som vil fremlægge deres visioner for, hvordan Carl Jacobsens gamle bryghus skal transformeres til et moderne brandcenter med 500.000 besøgende om året.

Deltagere og tidsplan
Ud af 64 forslag, der tilsammen repræsenterede mere end 240 virksomheder og 20 lande, valgte juryen at lade de følgende fem teams konkurrere om det bedste forslag et nyt Brand og Experience Centre i Ny Carlsberg Bryghus:

• Wilkinson Eyre Architects (UK), MET Studio (UK), Tinker (NL), Hypsos (UK) og Circus (UK).

• DAY Creative Business Partners (NL), Ijsfontein (NL) og Elastik Architecture (NL).

• Effekt (DK), Uiwe (DK), Loop (DK) og Niras (DK).

• BIG (DK), Atelier Brückner (DE), E-Types (DK) og Davis Langdon (UK).

• Ralph Appelbaum Associates (UK), PLH Architects (DK), SYPartners (US), Scandinavian Branding (DK), The Visitor Attraction Company (UK) og Arup (UK).

Konkurrenceperioden blev indledt i september 2011 og sluttede den 10. februar 2012. Juryen vurderer forslagene i løbet af marts måned, hvorefter vinderen kåres sidst i marts.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08