23948sdkhjf

Reparation til mindst 20 millioner

Udbedring af skaderne på Limfjordsbroen vil koste mindst 20 millioner. Det vurderer en ekspert fagbladet Ingeniøren har talt med.
Limfjordsbroen blev voldsomt beskadiget, da det finske containerskib M/S Ramona sejlede ind i broen d. 28. marts kl. 22:26

Banedanmark arbejder på at få repareret de massive skader på broen efter påsejlingen så hurtig som muligt og retablere togdriften. Til formålet er nedsat en særlig indsatsgruppe. Det står klart, at det er nødvendigt at afmontere dele af broen, og man er i gang med forberedelserne til at få fjernet broklappen og sejlet den væk.

- Målet er selvfølgelig at afkorte tiden, hvor broen er lukket, men vi må samtidig erkende, at med en broklap, der vejer 300 ton, og en kontravægt på 380 ton kommer det til at tage tid at få produceret en ny. Hvor lang tid bliver vi klogere på i de kommende tid, siger områdedirektør i Banedanmark Søren Boysen.

Ekspert: Mindst 20 millioner
Prisen for at udbedre skaderne på Limfjordsbroen har fagbladet Ingeniøren fået civilingeniør og administrerende direktør i rådgivningsvirksomheden ISC, Kjeld Thomsen, til at regne på.

- Det kommer mindst til at koste 20 millioner kroner, uanset om man så vælger at genetablere den samme form for klapbro eller vælger en hydraulisk bro i stedet, siger Kjeld Thomsen til Ingeniøren.

Overfor Ingeniøren vil Banedanmark ikke be- eller afkræfte den anslåede pris.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095