23948sdkhjf

Innovation skaber vækst hos Geberit i Danmark

Fokus på bl.a. produktudvikling og en tæt kundekontakt giver plus på bundlinien hos Geberit. Det netop afsluttede 2011-årsregnskab viser en vækst i omsætningen på hele 20 %.
Det ser ud til at lysne for vvs-branchen, der de sidste par år har haft svære tider. Skønt branchen stadig er presset, oplevede markedet sidste år en generel stigning i omsætningen på seks procent.

Hos Geberit har udviklingen været endnu bedre, og virksomheden er langt fremme i forhold til både konkurrenter og markedet generelt. Således er væksten i omsætningen øget med 20 % på bare et år, og tallene for 1. kvartal i 2012 viser også en positiv fremgang.

Innovation giver vækst
- De gode tal skyldes primært en strategi, hvor vi satser på innovation både med hensyn til nyudvikling og optimering af produkter. Vi har altid været en innovativ virksomhed, men i 2011 har produktudviklingen virkelig fået fart, og vores nye forretningsområde med mere forbruger-rettede produkter er kommet godt fra start. Der har ligeledes været en pæn stigning på salget af eksisterende produkter, siger Geberits landechef i Danmark, Bent Knudsen.

Væksten har været et miks af både nye og eksisterende produkter. De mest populære produkter i 2011 har været et nyt lydoptimeret afløbssystem, AquaClean toilettet, der renser med vand, samt den stilfulde Monolith wc-løsning

Opruster på Sjælland
Ud over udviklingen af produkter forstærker Geberit sit fokus på viden og sparring med kunder, hvor personlig rådgivning og udvikling af viden er helt centralt. Geberit har i forvejen et velbesøgt kunde- og kompetencecenter i Jylland, men opruster til efteråret også på Sjælland.

- Vi oplever til stadighed, at der er stor efterspørgsel efter den erfaring og know-how, vi har opbygget gennem årerne. Vores jyske kunder har ofte fundet vej til vores kompetencecenter i Lystrup, og derfor flytter vi vores nuværende showroomfaciliteter fra Herlev til et nyt 450 kvadratmeter stort kunde- og kompetencecenter i Københavnsområdet, forklarer Bent Knudsen, og fortsætter:

- I det nye kunde- og kompetencecenter sætter vi blandt andet fokus på lyd i vvs-installationer som blandt andet afløb. Desuden er der nu plads til, at vi kan præsentere vores produkter på en mere hensigtsmæssig måde.

Fakta om Geberit:
Geberit A/S er en del af den schweiziske Geberit-koncern, der har 6.100 ansatte og omsætter for cirka 13 mia. kr.
Virksomheden har siden 2005 haft sit danske og nordiske hovedsæde i Lystrup og med nyt kunde- og kompetencecenter i nye lokaler i 2010. Tilsvarende gøres nu i København.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109