23948sdkhjf

Unidrain satser på det digitale byggeri

Fagfolket i VVS-branchen søger i stigende grad informationer online. Unidrain opruster derfor digitalt. Digitaliseringen får indflydelse på hele vvs-producentens forretning.
I bestræbelserne på at forblive i branchens top implementerer vvs-producenten Unidrain nu en digital strategi.

Internettet er den foretrukne informationskilde for installatører og arkitekter. Det konkluderede en undersøgelse foretaget for Unidrain i andet kvartal af 2011. Siden har VVS-producenten fulgt en skarp strategi for at blive førende inden for ”det digitale byggeri”.

Resultatet tæller bl.a. en hjemmeside på ni sprog rettet mod tre brugergrupper, 2D- og 3D-materiale, som gør det let at visualisere Unidrains produkter, samt en Modul 1100 konfigurator, som gør det let at skræddersy linjeafløbene i ethvert byggeprojekt.

Følger branchens ønsker
Alt sammen fordi vvs-producenten er overveist om, at en velfungerende digital profil er vejen frem i byggebranchen.

- Processerne i byggeriet bliver i stigende grad digitale - så det er naturligt også at skabe en digital dialog om afløb. Allerede i 2011 udtrykte mere end 50% af fagfolket, at de foretrak at få information fra onlinemedier, frem for på tryk. Derfor skal vores materiale være tilgængeligt online for branchens professionelle på alle tidspunkter, så et samarbejde med os bliver så let og smidigt som muligt. Digitaliseringen kommer til at omfatte hele vores forretning. Det er målsætningen med strategien, fortæller Thomas Skov Simonsen, marketingchef hos Unidrain A/S.

Mere end 75% af danske installatører og arkitekter søger jævnligt information på leverandørers webside. Derfor præsenterede Unidrain en ny hjemmeside i sommeren 2011, og har siden bl.a. investeret i en onlinekonfigurator til linjeafløb over 1200 mm, der sparer rådgiveren tid og ressourcer i planlægnings- og projekteringsfasen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078