23948sdkhjf

Stort nysalg fører til udvidelse

Pon Equipment sælger i øjeblikket så mange nye entreprenørmaskiner, at firmaet har måttet leje et fabrikslokale, der indrettes som ekstra klargøringsværksted.
Et ledigt fabrikslokale på 700 kvadratmeter har siden den 1. juni dannet rammen for klargøring af mindre entreprenørmaskiner som minigravemaskiner, minilæssere og rendegravere.

Et stort salg af nye maskiner kombineret med generel travlhed på værkstedet betyder, at Pon Equipments værksted i Skejby ved Aarhus ikke kan rumme de mange klargøringsopgaver.

- I øjeblikket bliver der solgt mange nye maskiner hver måned. Det betyder selvsagt, at lige så mange skal klargøres, og det kræver ganske mange værkstedstimer, fortæller værkfører Robert Møldrup Axelsen.

Høje krav fra kunderne
En standardklargøring af en minigravemaskine tager ca. en arbejdsdag, men efterhånden sker der så mange tilpasninger selv på de mindre maskiner, at klargøringen kræver mere tid.

- Danske kunder stiller væsentligt højere krav til deres maskiner end noget andet sted i verden, og derfor må vi tilpasse maskinerne eksempelvis til ekstra redskaber, centralsmøreanlæg og forskellige forbedringer af førerkomforten, forklarer Robert Møldrup Axelsen.

Håber at komme lidt på forkant
Udover de mange klargøringsopgaver oplever Pon Equipment også generel travlhed på værkstederne:

- Vi kan mærke, at vore kunder har fået gang i hjulene. Den forudgående krisetid har betydet, at mange kører lidt længere med maskinerne, og det giver naturligvis flere service- og reparationsarbejder både for vore montører i marken og på værkstederne, siger Robert Møldrup Axelsen.

Alene på selve værkstedet i Skejby er der i øjeblikket 21 mekanikere og smede, og der bliver i øjeblikket løbende ansat flere for at følge med efterspørgslen både efter reparationsopgaver og klargøring af nye maskiner.

- Med åbningen af det nye værksted og den ekstra bemanding, så håber vi at komme lidt på forkant, så vi kan have klargjorte maskiner på lager og kun gennemføre den særlige kundetilpasning før levering. Dermed satser vi på at nedbringe leveringstiden, så kunderne hurtigt kan få deres nye maskiner i arbejde. Grunden til den store efterspørgsel er jo, at vores kunder også har travlt, så vi skal naturligvis sørge for at hjælpe dem hurtigst muligt, siger Robert Møldrup Axelsen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079