23948sdkhjf

Helsingør lytter til erhvervslivets kritik

Efter kritik af forhold omkring blandt andet udbudsprocesser i Helsingør Kommune forventer Dansk Byggeri Nordsjælland, at forholdene forbedres.
Manglende dialog med embedsmænd samt vanskelige forhold og urimelige krav ved udbudsprocesser. Det eksempler på klager over Helsingør Kommune, som lokale virksomheder i den senere tid har henvendt sig til Dansk Byggeri Nordsjælland med. Derfor tog organisationen initiativ til et møde med borgmester Johannes Hecht-Nielsen.

- Når virksomhederne er forpligtet til at anvende den kommunale sagsbehandling, bør kommunen også være parate til dialog og stille med kvalificerede medarbejdere, så samarbejdet forløber på en hensigtsmæssig måde. Derfor er vi nødt til at fortælle kommunens politiske ledelse, når det ikke er tilfældet, siger Jørgen Simonsen, formand for Dansk Byggeri Nordsjælland.

Særligt bygge- og anlægsvirksomheder utilfredse
En ny måling af erhvervsklimaet i kommunen bekræfter Dansk Byggeri Nordsjællands kritik. Undersøgelsen fra Megafon fra april/maj 2012 viser, at det især er de mindre virksomheder, der er utilfredse med samarbejdet, og mange af dem er sandsynligvis lokale bygge- og anlægsvirksomheder.

Borgmester Johannes Hecht-Nielsen erkendte på mødet, at samarbejdet skal styrkes, fordi der er mange af den slags virksomheder i kommunen, og fordi de virksomheder ikke har ansatte, der kan bruge ekstra tid på samarbejdet med kommunen. Det glæder Dansk Byggeri Nordsjælland, at der er forbedringer på vej.

- Jeg oplevede lydhørhed fra borgmesterens side, og på en række områder vil han lægge op til politiske drøftelser af serviceniveauet. Så nu håber jeg, at jeg snart hører fra virksomhederne, at kommunen har strammet op, siger Jørgen Simonsen.

Sidst på året skal Dansk Byggeri Nordsjælland igen mødes med borgmesteren, og situationen vil igen blive drøftet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078