23948sdkhjf

Betonelementer vinder igen markedsandele

Stabil prisudvikling og stigende eksport skaber grobund for optimisme, lyder det fra brancheforening.
De danske producenter af betonelementer har haft det svært, siden krisen ramte hårdt i 2008. Nu begynder det så små at gå fremad igen, og fabrikkerne vinder markedsandele fra andre byggematerialer.

Det fortæller Poul Erik Hjorth, direktør i Betonelementforeningen, i et interview med Dagbladet Børsen, hvor han også fremhæver stigende eksport som en årsag til branchen spirende optimisme.

- Samtlige fabrikker har effektiviseret og rationaliseret, og priserne er holdt i ro, så et betonelement koster det samme i dag som i 1997. Det har givet en konkurrencedygtighed, som har givet branchen mulighed for at eksportere til både Tyskland, Sverige og Norge, siger Poul Erik Hjorth til Børsen.

Fremgangen mærkes flere steder. Her på Building Supply kunne vi for et par uger siden fortælle, at A/S Boligbeton har overvundet krisen og i dag står langt stærkere, end før krisen.

Også hos Cementvarefabrikken Randal er det lykkedes at vende flere års underskud til overskud og dermed afværge en truende lukning.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112