23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Betonelementer vinder igen markedsandele

Stabil prisudvikling og stigende eksport skaber grobund for optimisme, lyder det fra brancheforening.

De danske producenter af betonelementer har haft det svært, siden krisen ramte hårdt i 2008. Nu begynder det så små at gå fremad igen, og fabrikkerne vinder markedsandele fra andre byggematerialer.

Det fortæller Poul Erik Hjorth, direktør i Betonelementforeningen, i et interview med Dagbladet Børsen, hvor han også fremhæver stigende eksport som en årsag til branchen spirende optimisme.

- Samtlige fabrikker har effektiviseret og rationaliseret, og priserne er holdt i ro, så et betonelement koster det samme i dag som i 1997. Det har givet en konkurrencedygtighed, som har givet branchen mulighed for at eksportere til både Tyskland, Sverige og Norge, siger Poul Erik Hjorth til Børsen.

Fremgangen mærkes flere steder. Her på Building Supply kunne vi for et par uger siden fortælle, at A/S Boligbeton

har overvundet krisen

og i dag står langt stærkere, end før krisen.

Også hos Cementvarefabrikken Randal er det lykkedes at

vende flere års underskud til overskud

og dermed afværge en truende lukning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157|instance-web04