23948sdkhjf

Geberit vil klæde installatører på til bedre bundlinje

VVS-installatør Ken Skovby i Odder har erfaret, at der kan være mange penge i at rådgive kunden om alternative valgmuligheder. Geberit vil nu hjælpe installatører til mersalg.
Installatører er håndværkere. Derfor kan det være grænseoverskridende at påtage sig rollen som sælger. Men VVS-installatør Ken Skovby fra Bedre Bad Odder har erfaret, at der kan være mange penge i at rådgive kunden om alternative valgmuligheder.

- Ni ud af ti kunder starter med at sige, at de bare skal have standardløsningen. Men når man så spørger ind til deres ønsker og opstiller nogle valgmuligheder, ender de ofte med at vælge bedre og dyrere produkter. Det giver bedre indtjening til mig som installatør. Men vigtigst af alt oplever kunden at have fået en bedre betjening, siger Ken Skovby.

Hjælp til mersalg
For at klæde installatørerne bedre på til salg og service, som kan være med til at øge indtjeningen, har VVS-producenten Geberit taget initiativ til et nyt arrangement med uddannelse til en forbedret salgsindsats.

- Vi mener ikke, at forbrugerne skal købe vvs-produkter i et byggemarked for selv at kaste sig ud i at installere dem. Det er vvs-installatørerne, der har fagligheden, og derfor er det dem, der skal udføre arbejdet. Af respekt for deres fag og for vores produkter, siger Geberits danske landechef Bent Knudsen.

Geberits initiativ indebærer, at firmaets sælgere er uddannet til at rådgive installatørerne om at øge salgsindsatsen. Herefter er det muligt for VVS-virksomhederne at bestille et gratis salgsarrangement hos Geberit. Arrangementet indeholder blandt andet tips og tricks til konkrete salgsteknikker. Salgsarrangementer gennemføres i et af Geberits kunde og kompetencecentre i Lystrup eller Albertslund.

Lær at læse kunderne
Ifølge Ken Skovby handler det om at gøre op med de dårlige vaner i VVS-branchen og give kunderne en følelse af, at man lytter til dem.

- VVS-branchen er meget konservativ. Nogle siger, at der er for meget arbejde i at sælge, og så skynder de sig væk, når den aftalte opgave er færdig. Vi skal i stedet blive bedre til at virke interesserede og være aktive overfor kunden, fortæller han.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109