23948sdkhjf

Rekordresultat fra COWI - 177 mio. kr. før skat

Den internationale rådgivningskoncern COWI A/S har i 2006 forbedret sin omsætning og indtjening.
2006 har også være gunstigt for COWI A/S, der har forbedret både omsætning og indtjening.

• Nettoomsætningen er øget til DKK 2.809 mio. (+5 pct.)
• Koncernens egenproduktion er øget med DKK 183 mio. (+9 pct.)
• Resultat af primær drift er øget til DKK 160 mio. (+33 pct.)
• Resultat før skat er øget til DKK 177 mio. (+27 pct.)
• Årets resultat er øget til DKK 120 mio. (+5 pct.)
• Overskudsgraden er øget fra 4,5 pct. til 5,7 pct.

- Resultatet ligger over vores forventninger, og vi vurderer det som tilfredsstillende, siger koncernchef Klaus H. Ostenfeld, CEO.

De økonomiske konjunkturer har været gunstige. Det har betydet en øget efterspørgsel efter COWIs ydelser på de fleste geografiske markeder og inden for de fleste ydelsesområder.

Omsætningen er især øget i Danmark, Norge og Den Arabiske Golf. Efterspørgslen topper inden for transport og byggeri.

COWI-koncernen opnåede i 2006 en nettoomsætning på 2.808,9 mio. kr., hvilket er en fremgang på 132,4 mio. kr. svarende til 4,9% i forhold til 2005.

Koncernens egenproduktion, dvs. salgsværdien af de aktiviteter medarbejderne har udført, er øget med 183,2 mio. kr. svarende til 9,3% og 40% af omsætningen bliver skabt på markeder uden for Skandinavien.

De seneste tre års positive udvikling i indtjeningen fortsatte i 2006. Den stigende indtjening kan især henføres til markederne i Danmark, Norge og Den Arabiske Golf.

Resultat af primær drift udgjorde 160,2 mio. kr., hvilket er en forbedring på 40,1 mio. kr. eller 33,4%. Resultat før skat var på 176,8 mio. kr., en forbedring på 37,2 mio. kr. eller 26,6%.

COWI forventer fortsat vækst i 2007, oplyser Klaus H. Ostenfeld:

- Vi forventer en stigende omsætning og en lønsomhed på niveau med 2006.

Han tilføjer, at man med baggrund i COWIs nye strategi, der omfatter offensiv udvikling af koncernen gennem regionalisering i udvalgte geografiske regioner, vil investere i Danmark og Norge og på markeder med høj vækst i Central- og Østeuropa samt i Den Arabiske Golf.

Strategien vil medføre væsentlige investeringer i udvikling af markeder, ydelser, mennesker og forretningssystemer. Investeringerne vil styrke virksomhedens organiske vækst og være rettet mod opkøb af virksomheder på udvalgte markeder og kompetenceområder.

Kilde: COWI A/S - www.cowi.dk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109