23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Stadig administrativt byrdebøvl i virksomhederne

Byggeriet oplever administrative byrder som særligt tunge. Det viser en undersøgelse fra Danske Revisorer

Love, regler, særregler, tillægsregler og indberetningsforpligtelser.

Kært barn har mange navne, og uønskede børn har tilsyneladende endnu flere.

Virksomhederne kæmper både med at forstå nye regler, men også med at forstå, hvorfor der bliver ved med at komme nye regler til, fremgår det af en undersøgelse fra Danske Revisorer (FSR), hvor 181 revisorer har svaret på, hvordan de oplever de administrative byrder hos virksomhederne i forbindelse med indberetninger til det offentlige.

Det skriver Licitationen-Byggeriets Dagblad

Håndværksrådet laver løbende deres egne undersøgelser af, hvilke administrative byrder deres medlemmer oplever.

Her viser tallene for byggeriet ikke et særligt udslag i forhold til servicebranchen, men Håndværksrådets byrdeindeks viser i tråd med undersøgelsen fra FSR, at branchen fortsat oplever stigende administrative byrder.

- Vi er ikke i mål, så der er opbakning til at fortsætte arbejdet for enklere virksomhedsregler, siger chefkonsulent i Håndværksrådet, Lars Magnus Christensen til Licitationen-Byggeriets Dagblad.

tøtte

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04