Når du driver virksomhed, så kommer der en række administrative opgaver, som ind i mellem kan ligge meget langt fra dagligdagen på byggepladsen. Og hvis du vil udvide forretningen, opstår der pludseligt nye administrative opgaver. Måske har du styr på det grundlæggende, men hvilke regler gælder, hvis du for eksempel får flere ansatte?
Pludselig drejer det administrative sig ikke længere bare om SKAT og lønudbetaling, men også om overenskomster, MUS-samtaler og trivsel. Dansk Byggeri har samlet en guide, der kan give dig afklaring på dine spørgsmål.
Det skriver Mester Tidende.
Det første du gør, er at downloade Dansk Byggeris tjekliste, som kan give dig overblik over, om du og din virksomhed overholder de gældende regler. Bliver du undervejs i tvivl om nogen af reglerne, eller om hvorvidt de er relevante for dig, så har Dansk Byggeri også samlet en liste med links til de sider, der kan give dig svar på alle dine spørgsmål.
- Det kan være en stor udfordring for mindre virksomheder at udføre det administrative arbejde, og derfor arbejder vi dagligt på at lette byrden for dem, siger Jørn Jensen, udviklingschef i Dansk Byggeri.
Både tjeklisten og listen med links finder du på Dansk Byggeris hjemmeside under fanen ”For medlemmer” under siden
Strategi og økonomistyring