23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Er du træt af administrativt arbejde?

Det er ikke altid nemt at drive en byggevirksomhed, for det handler sjældent bare om byggeri. Læs her hvordan du får styr på noget af det administrative arbejde

Når du driver virksomhed, så kommer der en række administrative opgaver, som ind i mellem kan ligge meget langt fra dagligdagen på byggepladsen. Og hvis du vil udvide forretningen, opstår der pludseligt nye administrative opgaver. Måske har du styr på det grundlæggende, men hvilke regler gælder, hvis du for eksempel får flere ansatte?

Pludselig drejer det administrative sig ikke længere bare om SKAT og lønudbetaling, men også om overenskomster, MUS-samtaler og trivsel. Dansk Byggeri har samlet en guide, der kan give dig afklaring på dine spørgsmål.

Det skriver Mester Tidende.

Tjek om du følger reglerne

Det første du gør, er at downloade Dansk Byggeris tjekliste, som kan give dig overblik over, om du og din virksomhed overholder de gældende regler. Bliver du undervejs i tvivl om nogen af reglerne, eller om hvorvidt de er relevante for dig, så har Dansk Byggeri også samlet en liste med links til de sider, der kan give dig svar på alle dine spørgsmål.

- Det kan være en stor udfordring for mindre virksomheder at udføre det administrative arbejde, og derfor arbejder vi dagligt på at lette byrden for dem, siger Jørn Jensen, udviklingschef i Dansk Byggeri.

Både tjeklisten og listen med links finder du på Dansk Byggeris hjemmeside under fanen ”For medlemmer” under siden

Strategi og økonomistyring
MesterTips Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web04