Brødrene Dahl påbegyndte for fire år siden en proces, som skal gøre op med den traditionelle grossistrolle, vvs-koncernen hidtil har indtaget på markedet.
Bestræbelsernes mål er i højere grad at gøre Brødrene Dahls til partner for leverandører og kunder frem for kun at fungere som et mellemled imellem de to. Det skriver Licitationen.dk.
- Den traditionelle grossistrolle tror jeg ikke på er vejen frem. Du skal i stedet kunne tilføre værdi for kunden og selvfølgelig have forstand på det, du sælger. Som eksempel kan jeg nævne hele udviklingen inden for klima, som jo også har gjort noget ved den traditionelle vvs- og elinstallatør. For der bliver nogle grænseflader i forhold til, hvad han skal kunne lave. Og der skal vi kunne stille nogle løsninger til rådighed, som både vvs- og elinstallatører kan bruge, siger Lars Fournais, adm. direktør for Saint-Gobain Distribution i Danmark og øverste direktør for Brødrene Dahl og Optimera, til Licitationen.dk.
For at skabe den nødvendige merværdi for sine kunder arbejder Brødrene Dahl blandt andet på - i samarbejde med og gennem udvælgelse af leverandørerne - at sammensætte et optimalt sortiment til en given kunde frem for blot at stille et stort sortiment til rådighed.
Brødrene Dahl er sammen med byggemarkedskæden Optimera del af Saint-Gobain koncernen. Og det er da også folk fra Saint-Gobain Distirbutions, der står for den vigtige udvælgelse af sortiment og leverandører.